marți, 22 aprilie 2014

Cornulete fragede cu bors

Asta este o reteta clasica.Bunica le facea in perioadele de post.Mama le facea in varianta cu untura si, pe vremea comunistilor, erau nelipsite de pe masa de sarbatori.Cu timpul, reteta a cazut in desuetudine si sunt cativa ani buni de cand nu am mai mancat asa ceva.Mi-am amintit de aceste cornulete in ajun de Paste, cand copii mi-au facut o alergie si a trebuit sa le scot( temporar) din alimentatie proteina animala.Au fost delicioase si mi s-a cerut un bis.



Ingrediente necesare:
-150 ml ulei (eu am pus ulei de masline)
-100 ml bors
-25 g drojdie proaspata
-400 g faina
-un praf de sare
-rahat(pentru umplut)
-zahar pudra
Mod de preparare:
1.se amesteca uleiul + borsul+praful de sare+drojdia dizolvata intr-o lingura de apa calda
2.se adauga faina si se obtine un aluat potrivit de tare
3.se lasa aluatul la dospit 30 minute
4.se imparte aluatul in 4 bucati egale
5.fiecare bucata de aluat se intinde cu sucitorul, se formeaza o foaie care se imparte in 8 sau 16 triunghiuri, in functie de marimea pe care  doriti sa o aiba cornuletele
6.la baza fiecarui triunghi se aseaza cate o bucatica de rahat,apoi se ruleaza catre varf
7.se coc la cuptorul preincalzit la 180 grade, timp de 20 minute(pana incep sa se rumeneasca la capete)
8.dupa ce se scot din cuptor se tavalesc ,fierbinti, in zahar pudra(daca nu aveti, rasniti niste zahar tos in rasnita de cafea)
S-aveti pofta!