miercuri, 23 aprilie 2014

Tarta cu mere(de post)

Ideea de a face aceasta tarta mi-a venit in timp ce faceam cornulete fragede de post. Acestea sunt facute dintr-un aluat fraged care mi s-a parut destul de versatil si potrivit pentru o tarta cu mere sau dovleac sau chiar pentru niste saratele de post. Eu am facut aceasta tarta cu mere si a avut succes in familia mea. Dovleac nu se mai gaseste pe piata, asa ca voi amana aceasta experienta pentru mai tarziu. Intentionez sa fac niste saratele si ,daca reteta e OK, o voi posta pe blog.
Dar sa trecem la treaba.

Pentru aluat sunt necesare:
-150 ml ulei
-100 ml bors
-25 g drojdie
-400 g faina
-un praf de sare
Pentru umplutura e nevoie de:
-5-6 mere de marime medie
-4-5 linguri zahar brun (daca nu aveti ,folositi zahar alb)
-scortisoara-dupa gust
Mod de preparare:
1.se amesteca uleiul+borsul+praful de sare+drojdia dizolvata in 1 lingura de apa calda
2.se adauga faina pana se obtine un aluat potrivit de tare
3.se lasa aluatul la dospit aprox. 30 minute
4.se pregateste umplutura: merele se curata de coaja, se taie cubulete, apoi se amesteca cu zaharul si scortisoara
5.aluatul se imparte in 2 bucati egale
6.o bucata se intinde cu sucitorul, apoi se pune pe fundul unei tavi(tava mea are diametrul de 28cm) cu marginile inaltate aprox. 2 cm pe peretii tavii
7.se presara pesmet, apoi se adauga umplutura
8.a doua bucata de aluat se intinde cu sucitorul, apoi se taie in fasii late de 1-1,5 cm care se aseaza peste umplutura sub forma unui grilaj
9.se da la cuptor, incins in prealabil la 180 grade, timp de 30 minute(pana marginile devin aurii)
10.se scoate din tava, se lasa la racit, apoi se presara zahar pudra
Pofta buna!