marți, 29 aprilie 2014

Tarta cu ton Dukan

De cateva luni, sotul meu a inceput sa tina dieta Dukan. Asa ca, pentru mine, a aparut o noua provocare. Am inceput sa rascolesc internetul in cautarea unor retete care sa-i diversifice cat mai mult meniul. Si, pentru ca sotul meu nu mananca ton simplu, din conserva, am cautat ceva retete care sa-l includa. Citisem pe cateva bloguri culinare despre tartele cu peste, dar tot ezitam sa o fac. Lucrurile s-au precipitat in ajunul Pastelui, cand am constatat ca nu se mai gasesc ficatei de pasare prin magazine si, ca atare, nu-i pot pregati sotului drobul promis(Dukan style, of course). Atunci am hotarat sa folosesc, in loc de carne si ficatei de pui, niste conserve cu ton. Asa a rezultat o tarta cu peste, pe care sotul meu a mancat-o in loc de drob. Este foarte practica, deoarece poate fi taiata in patrate, pusa in casoleta si luata la pachet (la serviciu sau in calatorii).

Avem nevoie de urmatoarele ingrediente:
-2 conserve de ton in suc propriu (1 cutie=185g)
-3 oua
-50 g amidon
-100 ml lapte degresat
-1 plic praf de copt
-2 fire ceapa verde
-2 fire usturoi verde
-marar, patrunjel
-sare, piper
-2 lingurite suc de lamaie
Mod de preparare:
1.Se scurg conservele de ton
2.Tonul scurs se amesteca cu amidonul, ouale, laptele, ceapa, usturoiul si verdeata  tocate fin
3.Praful de copt se stinge cu sucul de lamaie, apoi se adauga peste amestecul cu ton
4.Se condimenteaza cu sare si piper.
5.Se pune intr-o tava (28/22 cm e tava mea) si se  da la cuptorul preincalzit la 180 grade, timp de 20-25 minute
Se poate consuma in zilele de PL.
S-aveti spor la tinut dieta!