miercuri, 7 mai 2014

Ciorba de praz cu sfecla rosie (de post)

Ciorba de praz cu sfecla rosie
N-am consumat praz pana la varsta de 30 de ani.In zona noastra nu se cultiva si nici nu prea se foloseste(mama nu a gatit niciodata cu praz, desi marturiseste ca, in copilarie, mancase ciorbe cu praz).Dar nestiinta mea a durat pana intr-o zi, cand soacra mea, intr-un acces de nostalgie,a gatit o ciorba de praz cu varza acra.Mi s-a parut o bunatate!
Zilele trecute, nemaistiind ce sa gatesc de post, mi-am amintit de aceasta reteta.
Dar, pentru ca nu am avut in casa varza murata, am modificat reteta, folosind ceea ce aveam prin casa.

Adica:
-1 fir de praz
-1 ceapa
-1 morcov
-1/2 telina mica
-1 sfecla rosie (aprox.250g)
-1/4 varza
-suc de rosii 1 cana
-zeama de la muraturi 2 cani (daca nu aveti puteti folosi bors,dupa gust)
-leustean
-apa 4 litri
Se pune apa la fiert.Prazul, ceapa, morcovul, telina, varza se curata,  se taie marunt si se adauga in oala.Sfecla rosie se curata de coaja, se taie in patru si se adauga peste celelate legume(la sfarsit se scate din ciorba).Se fierb impreuna aprox. 30 minute, apoi se adauga sucul de rosii, zeama de muraturi si leusteanul (de preferat proaspat).Dupa ce mai da 2-3 clocote se opreste focul.
Iese o ciorba gustoasa si sanatoasa!
Pofta buna!