duminică, 18 mai 2014

Prajitura cu prune


Este una dintre prajiturile mele preferate, inca din copilarie. Pe atunci, mama le facea cu visine sau caise, iar blatul era un fel de pandispan. Reteta acestui blat am gasit-o acum multi ani, cand inca nu existau bloguri culinare, pe un forum culinar. I-am ramas fidela pentru ca se prepara foarte rapid, practic se pun toate ingredientele intr-un bol si se amesteca cu mixerul. Am folosit tot felul de fructe,  visine, caise, prune, zmeura, piersici,  proaspete sau congelate, si de fiecare data ne-au placut. De aceasta data am folosit niste prune congelate. Pentru acest tip de reteta e bine sa congelati prunele jumatati, asezate pe o tavita, pentru a nu deveni un conglomerat. Dupa ce ingheata, le puteti pune in pungute.
Ingrediente:
-2 oua
-150 g zahar
-1 plic zahar vanilat
-125 ml ulei
-1 pahar de iaurt (125 g)
-300 g faina
-1 plic praf de copt

Mod de preparare:
1.Se pun toate ingredientele intr-un vas si se amesteca cu mixerul.
2.Aluatul format se pune intr-o tava (eu folosesc o tava rotunda cu diam.=28cm).
3.Peste aluat se aseaza jumatatile de prune (congelate,e in cazul meu) cu concavitatea in sus.Se poate presara putin zahar tos  peste prune.
4.Se introduce tava in cuptorul incins la 180 grd timp de aprox 45 minute sau pana trece testul scobitorii.
5.Dupa ce se racoreste, se presara cu zahar pudra.
Pofta buna!