vineri, 13 iunie 2014

Supa crema de naut


Este o supa numai buna pentru perioada de post ce va urma. Este foarte satioasa si are aport proteic crescut datorita nautului. Am cautat indelung o reteta fara influente orientale, deoarece ai mei copii nu agreaza condimentele tip curry, chimen, turmeric etc. Asa ca am adaptat niste retete gasite pe internet, pana am obtinut reteta de fata. Eu folosesc naut fiert in casa (fierb 1 kg o data)  pe care il portionez in pungute si-l pun in congelator. Dar se poate folosi si naut la conserva.

Ingrediente:
-naut fiert 200g
-1 ceapa
-2 morcovi medii
-2 cartofi
-1 telina mica-mica
-1 ceasca suc de rosii/2-3 rosii proaspete (optional)
-2 catei de usturoi
-marar
-sare
-ulei
-apa 2 l
Mod de preparare:
1.se pun la fiert legumele (ceapa, morcov, telina, cartofi) curatate de coaja, dar intregi
2.dupa 30-40 minute se adauga nautul si se mai lasa cateva clocote, apoi se stinge focul
3.se scot legumele si nautul si se lasa sa se racoreasca un pic
4.se paseaza legumele la blender cu putina apa in care au fiert
5.se adauga legumele blenduite peste apa in care au fiert initial si se pun din nou pe foc
6.se adauga sucul de rosii, usturoiul, sarea, uleiul
7.dupa ce da in clocot, se adauga mararul tocat si se stinge focul
Se serveste cu crutoane.
Pofta buna!