sâmbătă, 14 iunie 2014

Turte coapte in tigaie

Am facut aceste turte din pura curiozitate. Sunt fascinata de mancarurile simple, traditionale. Auzisem de ele de la mama, care le consumase in copilarie, dar in varianta coapte pe plita. Dar cum eu nu am plita, le-am copt pe pe tigaie de inox cu fundul gros, pe care de obicei fac fripturi. Se pot coace si pe o tigaie teflonata, antiaderenta.
 Si, cum eu faceam paine de casa de ceva vreme, m-am apucat rapid sa framant un aluat de paine. Turtele au placut tututror, dar mai ales copiilor. Abia le scoteam din tigaie, ca ei le si luau, le rupeau fasii,  pentru a se raci mai repede, si le papau.


Eu le-am rupt in fasii si le-am pus peste o salata de rosii. Dar se pot combina, ca si painea, cu multe  tipuri de alimente (unse cu unt/gem/zacusca/pasta de avocado). Sky is the limit!
Ingrediente:
-500 g faina
-250 ml apa
-25g drojdie proaspata sau 1 plic drojdie uscata
-1 l-ta sare
Mod de preparare:
1.Faina cernuta se pune intr-un castron
2.Drojdia se dizolva cu putina apa calduta
3.Se face o gropita in mijlocul fainii si se adauga drojdia dizolvata
4.Se acopera vasul cu un servet curat si se lasa 10 minute pentru a se activa drojdia
5.Se adauga sare si restul de apa si se framanta un aluat elastic
6.Aluatul se lasa la dospit 40-50 minute
7.Aluatul se imparte in 6 bucati si fiecare bucata se intinde cu sucitorul, dandu-i o forma rotunda
8.Turtele se coc cate 3-4 minute pe fiecare parte
S-aveti pofta!
N.B. Puteti imparti aluatul in mai multe bucati, dar atunci turtele vor iesi mai subtiri si mai crocante. Daca impartiti aluatul in mai putine bucati, turtele vor fi mai grosute si mai pufoase.