marți, 17 iunie 2014

Crumble cu piersici si visine

Este un desert mai...rustic. L-am descoperit acum un an si a devenit preferatul copiilor mei. Pana acum l-am facut cu prune sau cu mere, dar azi am hotarat sa-l fac cu fructe de sezon. Se face foarte repede si nu necesita ingrediente sofisticate si nici experienta sau indemanare speciala in bucatarie. Poate fi facut de oricine, chiar si de un copil mai marisor. Este foarte gustos. Singurul "dezavantaj" ar fi aspectul rustic (nu poti sa-l folosesti la o masa simandicoasa, e mai mult un desert "de familie").

Ingrediente:
-piersici 800 g
-visine 150-200 g
-1 plic zahar vanilinat
-5 linguri zahar tos
-100 g unt
-150 g faina
-1 lingura fulgi de ovaz (optional)
Mod de preparare:
1. se unge o tavita de ceramica sau de yena cu unt (tava mea are 22/29 cm)
2. fructele se spala, se taie in bucati se se aseaza in tava
3. peste fructe se presara 2 linguri de zahar si plicul de zahar vanilinat
4. intr-un castron se amesteca cu degetele untul rece taiat in bucati, faina, 3 linguri de zahar si fulgii de ovaz pana se obtine un aluat faramicios (ca niste firimituri)
5. firimiturile de aluat se presara peste fructele din tava si se preseaza usor cu palmele
6. tava se introduce in cuptorul preincalzit la 180g, aproximativ 30 minute sau pana aluatul este rumenit
Cantitatea de zahar poate varia in functie de cat de dulci sunt fructele sau de preferintele personale.
Se poate servi cald sau rece. Se poate asocia cu inghetata de vanilie.

 Pofta mare!