marți, 6 mai 2014

Mic dejun cu mei

Am "descoperit" acest fel de mancare acum cativa ani, cand fetita mea avea intoleranta la lactoza, iar eu incercam sa-i introduc in dieta diverse cereale.Dintre retetele cu mei, aceasta de fata si supa crema de mei sunt singurele care au ramas in meniul familiei pana in ziua de azi.Le consumam de obicei in zilele de post.Atentie!Meiul trebuie spalat in mai multe ape si pus la inmuiat peste noapte, altfel va avea gust amarui.Este un mic dejun sanatos si agreat de copii, deoarece are consistenta si gust asemanatoare grisului cu lapte.


Ingrediente necesare pentru 2 portii:
-4 linguri de mei
-2 cesti de apa (ceasca de ceai)
-1 banana
-1 mar
-1 lingura de miere
-1 praf de scortisoara
-fructe confiate (eu am folosit papaya, stafide, curmale)
Mod de preparare:
1.Meiul (pus la inmuiat cu o seara inainte) se pune la fiert cu 2 cesti de apa. Se fierbe aprox. 20 min., apoi se mai lasa in cratita, cu capacul pus, inca 5 minute.
2.Dupa ce meiul s-a racorit, se pune in blender impreuna cu marul (curatat de coaja si taiat felii), banana, mierea si scortisoara.Se blenduieste pana rezulta o pasta fina si fluida.
3.Se pune in farfurii si se adauga deasupra fructe confiate taiate cubulete.
Reteta este destul de versatila.Se poate servi , in loc de fructe confiate, cu gem, nuci, sos de fructe(fructe proaspete blenduite cu miere).
S-aveti pofta!